Rodzaje orbitroli
Zawory skrętu mogą cechować się różnymi sposobami pracy. Orbitrole z systemem „close” utrzymują ciśnienie w układzie również wtedy, gdy kierownica pozostaje w bezruchu. Zazwyczaj stosuje się je tam, gdzie do zasilania wszystkich elementów służy jedna pompa hydrauliczna. Do tego typu układów nadają się również orbitrole typu „load sensing”. Z kolei orbitrole z systemem „open” znajdują najczęściej zastosowanie w maszynach mających oddzielną pompę dla układu kierowniczego.
Uszkodzenia orbitroli
Popularną awarią są wycieki na wałku napędowym. Zazwyczaj wymiana uszczelnień nie jest wystarczająca. Lepiej w tym wypadku zregenerować orbitrol (przywrócić odpowiednie pasowania na suwakach). Dzięki temu usuniemy źródło problemu – przecieki wewnętrzne, a nie tylko sam skutek awarii, czyli wycieki. Przecieki wewnętrzne na suwakach często dają o sobie znać – pojazd „pływa” po drodze, mimomimo że jedziemy prosto. Podczas wymiany orbitrola należy pamiętać o poprawnym podłączeniu przewodów. Jeśli zrobimy to źle, podczas uruchomienia sprzętu poczujemy gwałtowne wyrwanie kierownicy. Orbitrol musi pasować do danej maszyny, nie powinno się montować innego typu zaworu skrętu niż oryginalny. Podczas montażu orbitrola trzeba pamiętać o tym, że układ powinien być zabezpieczony zaworem przelewowym, a nie każdy orbitrol wyposażony jest w zawór bezpieczeństwa. Dobór lub naprawę orbitrola najlepiej jest zlecić specjalistom.